Anak Emas Aku

Rabu, 19 Oktober 2011

Berhujan,Berpanas Sanggup ke?



Haa.. Penat betul la hari ni..Dari awal pagi lagi aku dah mengerah keringat aku dalam kerja renovation rumah aku ni .. Bancuh simen la(tolong kacau2 je), angkat batu bata, fuh penat gak..Ni baru sikit aku buat, tak dapat aku bayangkan pekerja pembinaan indonesia,bangla etc yang hari-hari buat kerja ni.. Tabik springlah..Berhujan berpanas dorang rilek je. Takde pun nak mengeluh. Kalau orang tempatan ni mesti banyak songeh. Hehe jangan terasa pulak der.. Orang kita ni kuat komplain pasal banyak pekerja asing kat Malaysia, tapi kalau dorang takde sapa yang nak buat semua kerja-kerja berat ni. Korang nak ke?? Nak tak dengan upah tak seberapa kerja pula berat.. Mesti beribu alasan korang bagilah.. So janganlah bersikap terlalu prejudis. Dorang datang pun nak cari rezeki halal.. Segelintir je yang buat taik kat sini.. Aku Tak ada niat pun nak kutuk orang sendiri,tapi inilah hakikatnya.. Okies, nak sambung kerja aku balik(tidur)....zzzzzzzzzzz..



Gambar hiasan 



2 ulasan:

Blueice Butterfly berkata...

~rajin..hehe :)

khairul@kechik berkata...

Blueice
rajin dlm kemalasan..

Baca Ini Juga

TANAH TUMPAH DARAHKU