Anak Emas Aku

Rabu, 8 Ogos 2012

Empayar Kematian Paris.Simpan Lebih Enam Juta Tulang Manusia!!



Paris kota yang lebih dikenali kerana tersergamnya Eiffel Tower memang menjadi tarikan pelancong seantero dunia untuk datang melawat. Tetapi bandaraya ini juga mempunyai tarikan pelancong di bawah tanah iaitu sebuah tempat simpanan tinggalan enam juta tulang manusia!!

Terowong bawah tanah yang dikenali sebangai Empayar Kematian Paris dijadikan tempat menyimpan rangka manusia sejak abad ke-18 bagi menyelesaikan masalah kawasan kubur yang terhad di Paris.

Terowong ini dikawal rapi oleh polis dan individu yang didapati menceroboh masuk kedalam terowong sejauh 249.44 kilometer itu akan dikenakan denda sebanyak 60 Euro (230.88) SUMBER


# Memang gila la. Tempat macam ni pun boleh jadi tarikan pelancong. Serius kalau aku tak masuk dah tempat ni nanti tak pasal-pasal jumpa dengan tulang menari tektonik..huhuhu..

Sabtu, 4 Ogos 2012

Aku Dah Berusaha, Tapi...



Assalam..

Aku betul-betul berharap ramadan tahun ni mampu memberikan sinar baru kepadaku. Tetapi harapanku hancur berderai disaat aku mengetahui hakikat sebenar yang terpaksa kutelan walaupun pahit bak peria..
Huhh.......

Aku terasa bagaikan mahu menjerit sepuas puasnya bila mengetahuinya KERANA...






Sesuatu yang tak disangkakan...






Arghhh!! Berat badan aku makin bertambah.. Ni akibatnya kalau masa berbuka makan ikut selera je.. Adeh tak dapatlah jadi seslim Neelofa dan setegap Aaron Aziz Raya nanti..Huhuhu..


Khamis, 2 Ogos 2012

Puding Raja Resepi Warisan


Assalam..
Hari ni aku nak share dengan semua tentang makanan yang paling dinantikan bila tibanya ramadan di Pekan ni..


Puding Raja Resepi Warisan





Bulan ramadan tahun ni aku perhatikan tak ramai peniaga kat bazar yang jual puding raja ni. Bagaikan orang meroyan aku mencari. Seminggu berpuasa barulah ada peniaga yang menjual.. Tu pun aku hari-hari dok tanya makcik jual kuih tu bila nak jual puding ni.. Akhirnya setelah memujuk merayu mak cik tu, barulah nampak puding raja ni tersusun rapi diatas meja..Hehehh..

Tu pun stok dia agak terhad. Siapa cepat dia dapat. Harga pun boleh tahanlah. RM 5 untuk sebekas kecil puding yang lazat berkrim ni.. Tapi bila dah masuk dalam mulut soal harga tu memang tak kisah dah. Janji hajat tercapai hati pun manyak puas oi..Slurppppp!!! Kalau nak rasa sendiri keenakan puding raja ni, moh la singgah ke Pekan..



Jumaat, 16 Mac 2012

Anak-Anak Anugerah Tuhan.. Didik,Lindungi dan Sayangi Mereka...


Yoo... Mempunyai cahaya mata memang impian ramai suami isteri yang berkahwin ni. Sebab anak-anak ni pelengkap rumah tangga. Kalau takde anak-anak memang sunyi rumah.. Tapi bila dah ada anak ramai pula yang 'fail' dalam tugasan jaga anugerah tuhan ni. Aku selalu perhatikan bila ke shopping complex , ramai mak bapak  syok sangat shopping sampai lupa daratan. Anak-anak pun dorang biar je.Bila budak tu dah hilang baru nak kelam kabut meraung sana sini.

 Hello!! Cik kak cik abang oi.. Tahukah anda ibu bapa yang didapati cuai dalam tanggungjawab menjaga keselamatan anak-anak mereka hingga menyebabkan kanak-kanak tu hilang boleh didakwa dibawah Akta Kanak-Kanak 2001... Nak ke??? Jadi jangan bersikap sambil lewa je. 



P/S:Selain kursus kahwin kursus keibubapaan pun patut diadakan... Peace....

Rabu, 25 Januari 2012

Aku Pun Selsema Juga, Tapi takdelah sampai....



Salam.. Hari ni tergerak plak hati nak buka blog n taip entri baru.. Setelah sekian lama aku merajuk dengan blog ni, akhirnya tertaiplah entri ini.. Heheh..

Sekarang ni cuaca dah tak menentu. Sekejap hujan sekejap panas. Kita pun mudah je jatuh sakit bila cuaca berubah-ubah ni. Dah dekat seminggu aku kena penyakit tiga serangkai, deman+batuk+selsema.. Rasa tak selesa je.. Nak makan pun takde selera.. 
Sebut pasal makan, aku teringat plak peristiwa di kedai makan beberapa hari lepas. Aku dengan famili pergi keluar makan. Kebetulan kita orang duduk dekat dengan sinki sebab tempat lain semua dah penuh.

 Nak dijadikan cerita, adalah sorang mamat ni dia pun gi lah dekat sinki tu. Ingatkan dia nak basuh tangan tapi benda lain yang dia buat. Ada ke patut boleh plak dia hembus hingus dia. Banyak plak tu.. Berlendir-lendir..



Hah. Terus mati selera kita orang. Mamat tu plak boleh buat muka selamba je. Memang takde sivik tul la..
Agak2 lah kalau nak buat camtu. Kalau dekat bilik air tak pe la juga, ni kat kedai makan, depan orang yang tengah makan!! Ish memang teruk betul perangai. 
Ingat semua.....

 JANGAN TIRU AKSI ITU DIKEDAI MAKAN!!! 


P/S: Hembuslah ditempat yang sesuai sampai tercabut hidung...

Baca Ini Juga

TANAH TUMPAH DARAHKU