Anak Emas Aku

Jumaat, 14 Oktober 2011

Aku Nak Bawa Teksi Boleh Cepat Kaya!!



"KUALA LUMPUR: Jarak perjalanan tidak sampai lima kilometer, tetapi kadar tambang dikenakan hingga RM50, begitulah sifat tamak sesetengah pemandu teksi mengambil kesempatan terhadap pengguna yang baru tiba di KL Sentral dan ingin ke destinasi seterusnya.
Kadar tambang melampau itu dikenakan kepada penumpang yang ingin ke Mid Valley dari stesen berkenaan oleh pemandu teksi yang turut bertindak sebagai ‘ulat’ bagi menarik pelanggan."
selanjutnya:Metro





Wah.. Boleh cepat kaya  kalau hari2 buat kerja macam ni.. Satu kepala RM50, kalau dah 10 orang kena cekik dah dapat RM500..Bijak2 pemandu teksi kat KL ni.. Sayangnya rezeki tak berkat hasil menipu nilah yang dibagi pada anak bini..Huh..Kerana nila setitik nilah, busuk nama pemandu teksi yang mencari rezeki secara halal..Parokk.....

5 ulasan:

peep berkata...

keje teksi pon teksilah.. haha kayo2 :P

khairul@kechik berkata...

jadilah drebar teksi yg berhemah..hehehe...

cikgu nadia berkata...

dari naik teksi..baik jalan kaki....hehe

diana berkata...

50 ringgit>??
mahal nye,....
dia pakai minyak wangi kot untuk teksi dia..

khairul@kechik berkata...

@cikgu nadia
betul.. boleh keluarkan peluh sikit...

@diana
minyak wangi kan x de subsidi.. sebab tu mahal kut..hehe.

Baca Ini Juga

TANAH TUMPAH DARAHKU