Anak Emas Aku

Rabu, 2 November 2011

Musim Banjir ..Yeahh!!



Sejuk semacam je cuaca malam ni.. huhh. Orang tua2 cakap kalau cuaca macam tu petandanya nak banjir. Haha mungkin betul pun sebab tiap2 hari dah hujan ni.. Dah sampai musim tengkujuh pun. 

Mintak2 la tak banjir besar tahun ni.. Dah serik dengan banjir ni. Makanan basah pun kurang sampai kena catu, terpaksa la makan sardin je tiap2 hari.. Jalan pun tenggelam dengan air. Bot jelah pengganti kereta tapi caj bapak mahal. One way sampai rm20 pun ada. Daerah aku ni pula dah macam LIMA . Setiap masa ada je bunyi helikopter lalu lalang..  Tu la  secebis pengalaman  "manis" masa banjir besar tahun 2007 kat tempat aku ni.. 

Tapi kuasa tuhan siapa yang taukan.. Kita sebagai hambaNya kenalah terima segala dugaan dengan redha.. Tu semua ujian je untuk kita sebagai hambaNya..



Yang tak syoknya..



Bila ribut taufan astro pun terus jadi bengong..  ruginya byr mahal2 servis hampeh!!
apa kaitan astro dengan entri ni pun aku tak tau..ehemm.



P/S:Entri ni ditulis dengan perasaan malas dan melalut

2 ulasan:

Ezad Skytech berkata...

ko duduk mana ye...? seram jugak dengar banjir2 ni....

bila hujan..biasa la...memang ke laut la siarannya...heee~

khairul@kechik berkata...

@Ezad Skytech
hehe.. biarlah rahsia. kecewa x dpt tgk edisi khas tadi.. astro hampeh.

Baca Ini Juga

TANAH TUMPAH DARAHKU