Anak Emas Aku

Khamis, 2 Ogos 2012

Puding Raja Resepi Warisan


Assalam..
Hari ni aku nak share dengan semua tentang makanan yang paling dinantikan bila tibanya ramadan di Pekan ni..


Puding Raja Resepi Warisan





Bulan ramadan tahun ni aku perhatikan tak ramai peniaga kat bazar yang jual puding raja ni. Bagaikan orang meroyan aku mencari. Seminggu berpuasa barulah ada peniaga yang menjual.. Tu pun aku hari-hari dok tanya makcik jual kuih tu bila nak jual puding ni.. Akhirnya setelah memujuk merayu mak cik tu, barulah nampak puding raja ni tersusun rapi diatas meja..Hehehh..

Tu pun stok dia agak terhad. Siapa cepat dia dapat. Harga pun boleh tahanlah. RM 5 untuk sebekas kecil puding yang lazat berkrim ni.. Tapi bila dah masuk dalam mulut soal harga tu memang tak kisah dah. Janji hajat tercapai hati pun manyak puas oi..Slurppppp!!! Kalau nak rasa sendiri keenakan puding raja ni, moh la singgah ke Pekan..



5 ulasan:

Mira Adzlia berkata...

mmg sdap puding nih... :)

khairul@kechik berkata...

@Mira Adzlia
sedap sangat2 kan

Iha Zaliza berkata...

Camne rasa dia ek? tak dapat nak bayangkan la pulak.. tapi mesti sedap giler giler giler giler giler kannn.. :D

khairul@kechik berkata...

@Iha Zaliza
kena cuba sendiri br tau :)

Tanpa Nama berkata...

fuhhh.. sedap..

Baca Ini Juga

TANAH TUMPAH DARAHKU