Anak Emas Aku

Rabu, 8 Ogos 2012

Empayar Kematian Paris.Simpan Lebih Enam Juta Tulang Manusia!!



Paris kota yang lebih dikenali kerana tersergamnya Eiffel Tower memang menjadi tarikan pelancong seantero dunia untuk datang melawat. Tetapi bandaraya ini juga mempunyai tarikan pelancong di bawah tanah iaitu sebuah tempat simpanan tinggalan enam juta tulang manusia!!

Terowong bawah tanah yang dikenali sebangai Empayar Kematian Paris dijadikan tempat menyimpan rangka manusia sejak abad ke-18 bagi menyelesaikan masalah kawasan kubur yang terhad di Paris.

Terowong ini dikawal rapi oleh polis dan individu yang didapati menceroboh masuk kedalam terowong sejauh 249.44 kilometer itu akan dikenakan denda sebanyak 60 Euro (230.88) SUMBER


# Memang gila la. Tempat macam ni pun boleh jadi tarikan pelancong. Serius kalau aku tak masuk dah tempat ni nanti tak pasal-pasal jumpa dengan tulang menari tektonik..huhuhu..

3 ulasan:

cik yuyu berkata...

seramnya tempat tuh.. berani jugak ek org masuk..

asmira surianie berkata...

nggrhh..seramnye tempat ni.. memamng takkan masuk sini la jawabnye

iwan_redzuan berkata...

mak datuk, panjang giler terowong bawah tanah nih... 250 km jauhnya...

Baca Ini Juga

TANAH TUMPAH DARAHKU