Anak Emas Aku

Jumaat, 12 Ogos 2011

Lepas Geram


Salam Ramadhan..
Bila pergi bazar ramadan je, macam2 benda anak tekak ni nak. Tengok air tebu beli, nampak kuih sapu. Kira penuh tanganlah kalau pergi bazar ni. Tapi yg x bestnya kalau makanan yg kita beli tu x 'sempurna'. Dah la tawar lepas tu makin lama makin mengecil plak saiz dia. Lagi hangin satu badan kalau makanan tu basi. Rasa mcm nak sumbat2 je dlm mulut penjual tu. Bagi dia rasa sikit. Kok ye nak untung pun agak2 la. X pasal2 nanti tandas jadi rumah kedua aku.
Satu lagi aku suka perhatikan tangan peniaga ni.. Bukan obses dgn tangan yek. Cuma nak tgk kuku tu panjang ke tak. Mana la tau kuku dia yg panjang tu dia pergi guna utk melombong bijih hidung ke.. Nanti rasa masin je makanan aku. Cukuplah setakat ini dulu gomelan aku ni. So kalau korang pergi bazar nanti pilihlah gerai yg bersih. Gunakan kuasa pembeli kita utk menolak peniaga yg hanya mementingkan untung semata mata. Peace!!






5 ulasan:

suriani azwan berkata...

fresh blogger? baru berapa hari lahir ni? dah abes pantang blom? heheeh

khairul@kechik berkata...

baru berjinak jinak suriani azwan.. huhu

Faiz berkata...

xpernah g bazar lg puasa taun nie..huhu..neway thanks ya sbb follow my blog..blog ni dh di masukkan di ruangan followers 4 in my blog..=)

khairul@kechik berkata...

Sama sama Faiz..

sergeant keroro berkata...

betul, setuju tu. hak pengguna kena jaga. benda tu kita sendiri yang nak makan :)

Baca Ini Juga

TANAH TUMPAH DARAHKU